Bobrava (Tetčice)

Malinový výlet na Bobravu

Bobrava je krásný kout přírody plný lesů jak z Jacksonova Společenstva prstenů. A navíc tam roste tolik malin a už i ostružin, že se na výlet vyplatí přibalit i hrneček na sladkou sklizeň - nechejte si tedy Bobravu až na pozdnější prázdniny, kdy všechno dozrává.

Dnešní výlet nebude dlouhý, zvládnou ho i malé děti, jen je budete muset zabavit při prvním nepříjemném stoupání. Začíná v Tetčicích na vlakovém nádraží, kam jezdí osobáky z Brna každou hodinu, vždycky devět minut po půl směr Jihlava nebo Zastávka u Brna. U silnice v Tetčicích začíná žlutá značka směr Omice, po pár metrech zahýbá vlevo do lesa. Deště se nebojte a pláštěnky klidně nechejte doma, krov větví je tak hustý, že nezmoknete, ani kdyby trakaře padaly. První kilometr a půl je do kopce, u cesty ale rostou maliny, jahody a začínají ostružiny, takže když dáte pozor na kopřivy, děti snad ani nebudou fňukat.

Jakmile se cesta vyhoupne na hřeben Bučína, přidají se houbové lesy, níž je příliš kamenitá půda na to, aby tam něco hřibovitého rostlo. Nahoře minete dva statky, u jednoho se pasou koně, což děti ocení. U rozcestníku Na Bučině se můžete rozhodnout pro delší variantu po modré a pak po červené, s malými dětmi ale zůstaňte na žluté, do Omic jsou to čtyři kilometry příjemného lesního klesání. Jen je třeba hlídat značku, po půl kilometru odbočuje z pevné lesní cesty vpravo na zarostlou cestičku mezi ostružiní, které je větší než desetiletý kluk. Dobrodružství s ušlapáváním kopřiv a ostnatých šlahounů! A další maliny. Dole se cestička zase napojuje na lesní cestu a vlevo těsně před silnicí najdete i studánku. Pozor na vosy, kterých je u vody víc než dost. Krátká cesta po silnici se stáčí doleva kolem kolejí, houkání vlaků ale budete slyšet vlastně celou cestu, je tu spousta nechráněných přejezdů a zvuky se tříští o protější kopec. Pokud ještě nebudete plní malin, těšte se na špendlíky a malé ringle, cestu lemuje několik červených i žlutých odrůd. Pod mostem se trasa stáčí nahoru a zpátky kolem trati. V Omicích chybí rozcestník, u cíle jste přímo u vlakové budky. Staví tu jeden vlak za hodinu, v sobotu odjíždí vždycky osm minut před celou.

Přírodní park Bobrava je civilizací skoro nedotčený. Rostou tu krásné střevíčníky, pozor si dejte na rulík zlomocný a pečlivě kontrolujte, co si děti strkají do pusy.

Jak je dlouhá trasa:

6 kilometrů po žluté

Start – cíl:

Tetčice - Omice

Kde se zastavit:

Příliš příjemných zastávek cestou není, což je s podivem, místo je oblíbenou turistickou lokalitou a nějaký zastřešený koutek na svačinu by si zasloužilo. Zastávku můžete udělat v první části klesání na cestičce plné maliní nebo nahoře u oplocenek.